diumenge, 14 de juny de 2015

Teatre 4t: El Mag d'Oz

                                             
                                         
          

          Cliqueu les imatges per visualitzar

dimarts, 9 de juny de 2015

Orientació Vallparadis

Des de l'àrea d'Educació física hem realitzat una sortida a Vallparadis per experimentar l'orientació fora de l'àmbit escolar.
Amb l'ajuda d'un plànol ens hem orientat en aquesta zona per trobar diferents balises. A més en cadascuna d'elles hem hagut de resoldre un petit enigma,
Ens ho hem passat molt bé!

Marc Chagall

Aquest darrer trimestre els alumnes de quart hem treballat MARC CHAGALL en diferents tallers: pintura, escultura i vitralls.

Marc Chagall és el pintor de la il∙lusió i dels somnis. Els seus quadres són molt poètics.

Va néixer en una en una ciutat de Bielorrusia que es diu Vitebsk l'any 1887.

Era el més gran de nou germans i va morir a França l'any 1985, als 97 anys.

Va viure a la seva ciutat fins que es va casar i després va anar a Sant Petersburg als 30 anys i mai parava de treballar pintant i pintant. La seva dona es deia Bella, de la què estava molt enamorat i així ho demostren molts dels seus quadres en els que surten ells dos.

Es va fer molt famós pintant molts quadres, fent ceràmiques i vitralls.

Més endavant va marxar a Paris i allí cada vegada es va fer més famós i va continuar pintant.

Va viure també un temps en Nueva York.

Encara que va viatjar molt, no es va oblidar mai de la seva terra, de la seva gent i dels seus costums.

Es va quedar vidu amb una filla que es deia Ida i anys més tard va tornar a casar-se amb Baba a la que també es va estimar molt.

Era molt religiós i va fer molts quadres sobre la seva religió jueva.

Durant una temporada també va pintar molts quadres relacionats amb el circ.

Probablement ell, que era una persona alegre i a qui li agradaven molt els colors, va trobar en el circ temes que l'inspiraven per fer quadres.

Els seus quadres són alegres i els seus personatges, simbòlics.

Per exemple, per expressar l'estimació pinta petons, abraçades i rams de flors. Si volia demostrar preocupació posava figures amb el cap a l'invers; si ens mostrava alegria feia figures volant. Els animals representaven la seva estimació de la natura (galls, pollastres, cabres, vaques...).

La major part dels seus quadres volten a traves del vermell, el blau el negre i el blanc.

És, en definitiva, el pintor poeta dels somnis i els records dolços i feliços.


Gaudiu amb algunes de les nostres obres inspirades en Marc Chagall

diumenge, 7 de juny de 2015

La casa de les abelles

Els nens i nenes de quart  hem anat d’excursió a Sant Pere de Torelló a Can Panosa on hem pogut fer d’apicultors per un dia i aprendre un munt de coses de les abelles.
L'Anna i i en Ramón ens han ensenyat les seves abelles, com les cuiden i com aconsegueixen obtenir mel.
Ens ho hem passat molt bé!!! Mireu,mireu…

dimarts, 2 de juny de 2015

DANSA Gravacions de finals del curs 2013-2014.

Aquestes gravacions tenen el valor de mostrar un retall de realitat. Per això hi apreciareu observacions, equivocacions... Però també podreu copsar un munt de valors que es desenvolupen a través de l’activitat.

Nenes i nens que en aquell moment feien 3r de Primària treballaven la dansa LA MASOVERA.

Són representatius dels diversos grups d’infants d’aquesta edat que passen per l’aula de Música.

El que us mostrem en els vídeos també és representatiu d’algunes de les diverses activitats realitzades amb tots els grups.

El procés, tot i que s’adapta a cadascuna de les diverses danses que treballem al llarg de cada curs, té aspectes en comú a totes elles:

- Introducció d’aspectes culturals relacionats amb la dansa.

- Audició de la música.

- Discriminació d’aspectes musicals rellevants.

- Moviment lliure i/o pautat per a discriminar les parts.

- Realització dels punts que emprarem a la dansa.

- Treball de la coreografia.

- Valoració per part dels infants i de la mestra.

Fixeu-vos que es tracta d’una activitat molt completa educativament, que exigeix escolta, autonomia, autocontrol, capacitat de relació amb els/les companys/es...

 La dansa és una activitat que forma part del currículum de la nostra escola. Tots els nens i nenes en gaudeixen i aprenen a partir d’ella, perquè es duu a terme de forma sistemàtica.

https://drive.google.com/file/d/0BxDxl7xBxs94S1FvTWpmZUE4ZGs/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BxDxl7xBxs94Rk1hVzFXdWpEaXc/view?usp=sharing